Facebook-მა დაამტკიცა რეკლამები, რომლებიც აუდიტორიად ირჩევს თინეიჯერ ბავშვებს, რომელთა ინტერესებშია აზარტული თამაშები, მოწევა და მკვეთრი წონის კლებისკენ არიან მიდრეკილნი.
ლობისტთა ჯგუფის Reset Australia მიერ ჩატარებულმა კვლევამ შექმნა Facebook გვერდი Ozzie News Network სახელწოდებით, რეკლამების ვარიანტების შესასწავლად.
მან შეძლო მიზნობრივი რეკლამების შექმნა, ტექნოლოგიური გიგანტის პროფილზე დაფუძნებით, სულ რაღაც 3 დოლარად (16 2.16).
Facebook-მა BBC News-ს განუცხადა, რომ მან განიხილა თითოეული განცხადება გამოქვეყნებამდე და გამოქვეყნების შემდეგ.
“ციფრული საფრთხეები”
”ახალგაზრდების უსაფრთხოება Facebook-სა და Instagram-ში აუცილებელია”, – თქვა სპიკერმა.
”ჩვენ გვაქვს მნიშვნელოვანი ზომები გასატარებელი … ავტომატიზირებული სისტემების და აუდიტორიის შეფასებების ჩათვლით.
”ვინც ჩვენს პლატფორმებზე რეკლამირებს, ჩვენს პოლიტიკას უნდა მოერგოს ყველა ადგილობრივ კანონთან და კოდექსთან ერთად, როგორიცაა ავსტრალიაში არასრულწლოვნებისთვის ალკოჰოლის რეკლამირების შეზღუდვა.
”ამის მხარდასაჭერად, ჩვენ ასევე გვაქვს ასაკობრივი შეზღუდვის საშუალებები, რომელთა გამოყენება ყველა ბიზნესს შეუძლია საკუთარ ანგარიშზე, რათა გააკონტროლოს ვინ ხედავს მათ შინაარსს.”
Reset Australia, რომელიც თავის თავს აღწერს, როგორც “დემოკრატიის ციფრული საფრთხეების საწინააღმდეგოდ მთელ მსოფლიოში მომუშავედ” – აწარმოებს კამპანიას ბავშვებისთვის მონაცემთა კოდის შესაქმნელად, რომელიც შეაჩერებს 18 წლამდე ასაკის პროფილების შეჩერებას და მონაცემების ამ გამოყენებას შეზღუდავს ზრდასრულთა კომერციული რეკლამით.
დიდ ბრიტანეთში, ასაკის შესაბამისი კოდექსი გასულ წელს შემოიღეს, რათა დაიცვან ბავშვების კონფიდენციალურობა.
კოქტეილის რეცეპტი
Facebook კრძალავს ალკოჰოლისა და სხვა შეუსაბამო პროდუქტების რეკლამირებას 18 წლამდე ასაკის პირებისთვის – მაგრამ მკვლევარებმა შეძლეს რეკლამირება, მაგალითად:
- კოქტეილის რეცეპტი 52000 თინეიჯერი ბავშვისთვის, რომელიც Facebook-მა ალკოჰოლით დაინტერესებულად მიიჩნია
- ასევე 1000-მდე არასრულწლოვანი იდენტიფიცირებულია, როგორც დაინტერესებული თამბაქოთი ან მსუბუქი ნარკოტიკით.
საერთო ჯამში, Facebook’s Ads Manager პლატფორმამ შესთავაზა დაახლოებით 740,000 თინეიჯერი ავსტრალიელი ბავშვი.
მან დაადგინა, რომ აქედან კიდევ 14,000 დაინტერესებულია აზარტული თამაშებითა და სხვებით:
- უკიდურესი წონის დაკლება
- სწრაფი კვება
- ონლაინ პაემანი
თითოეული მიზნობრივი რეკლამის ფასი:
- ალკოჰოლი – 3,03 დოლარი
- აზარტული თამაშები – 11,24 აშშ დოლარი
- მოწევა – 138,50-210,97 აშშ დოლარი